HOMMIKUSÖÖK: 3 viga, mida pahaaimamatult teed

posted in: TOITUMINE | 0
Oled kindel, et sinu hommikusöögi valikud on alati, või peaaegu alati, tervislikud? Õigete valikute tegemine võib osutuda palju keerulisemaks, kui esmapilgul paistab. Meie ajakirja toitumiseksperdid paraku nendivad, et ka kõige teadlikumad meist teevad pahaaimamatult vigu oma toitu valides.

Hommikusöök on eduka päeva algus – see hüüdlause on vast igaühele juba lapsepõlvest tuttav. Ja öeldu peab paika: hommikused valikud määravad kogu päeva meeleolu ja ka teovõime, võivad oluliselt mõjutada ka päeva jooksul tehtavaid toiduvalikuid. Toome siinkohal välja kolm levinumat viga, mida tasub oma hommikusöögi kujundamisel arvesse võtta.

POEMÜSLI

Teoreetiliselt on tegu tervisliku teraviljatootega, tegelikkuses sööd hommikul liigse koguse varjatud suhkruid, mida osades poemüslides on lausa kuni 30%.

Lahendus: tee oma müsli ise! Võta täisterakaerahelbed, pähklid, kuivatatud puuviljad ja erinevad seemned, lisada kaneeli ja veidi kookosõli ning teelusikatäis mett – vali ja kombineeri neist komponentidest oma maitse järgi müsli, kaerahelbeid võid kergelt röstida väikse kookosõli kogusega. Omatehtud müslisegu sobib suurepäraselt ka hommikuse pudru tegemiseks.

RASVATU PIIM JA JOGURT

Kui sa arvad, et madala rasvasisaldusega toidud on kindlasti parem valik hommikusöögi puhul, siis sa pisut eksid. Rääkides jogurtist, tuleb avada tootmisprotsessi teatud saladusi – rasvatu jogurti rasva puudumist tihtilugu kompenseeritakse suhkru lisamisega. Võta teadmiseks, et paksendajana lisatav tärklis (sh. modifitseeritud tärklis) on olemuselt suhkur ning lisaks muud kunstlikud magusaineid ning värvi- ja lõhnatugevdajad.

Lahendus: rasv imendub aeglaselt, seega rasvasem valik hommikusöögi puhul vähendab süsivesikute seedimise kiirust, annab seega täiskõhutunde pikemaks ajaks ja hoiab veresuhkru stabiilsena – väldid hilisemaid söömasööste! Vali hommikuti südamerahuga normaalse rasvasisaldusega piimatooted, kuid kindlasti ilma maitse ja lisanditeta – kui selline valik tundub igav, lisa ise juurde mett, pähkleid, seemneid ja puuvilju.

VÄRSKELTPRESSITUD MAHLAD

Klaas värskeltpressitud apelsinimahla hommikul on on kujunenud lausa tervislikkuse klassikaks. Aga kui sa loed kokku mitu apelsini ühe klaasitäie jaoks on tarvis, muutud su arusaam selle valiku tervislikkusest. Puuviljamahlad sisaldavad reeglina suures koguses suhkrut, kuid neis pole enam suhkru imendumise normaliseerimiseks vajalikke kiudaineid, mis on terves puuviljas olemas.

Lahendus: parem söö terve apelsin või muu puuvili, milles on kõik vitamiinid ja mineraalained ning kiudained sees.


TERVIKLIK JA TERVISLIK TOITUMISE TEEJUHT NAISTELE – raamat aitab mõtestada lahti toitumispõhimõtteid,saada selgust makro- ja mikrotoitaine olemusest ja vajadusest ning saada kasulikku teavet toiduainete ja toitumise kohta. Need teadmised on baasiks, et osata edaspidi teha mõtestatud valikuid, toituda tervislikumalt, saavutada eesmärke!
TUTVU RAAMATUGA SIIN!



Leave a Reply