TALTSUTA HORMOONE 3. OSA ehk „HEA ENESETUNDE KÄSIRAAMAT”

posted in: TERVIS, UUS NUMBER | 0
Kui tahad paremat sooritusvõimet, vastupidavust, stressitaluvust, seksi ja suurepärast välimust, siis võta oma hormoonimöllu üle kontroll ja hoia nende talitlust tasakaalus.
EST-tsitaat-2016_3

Olenemata vanusest tahab enamik naisi olla terve, elujõuline ja nooruslik. Põhjalikumalt uurides vastutab nende soovide täitumise eest hormoonide talitluse tasakaal. Neil väikestel keemilistel kulleritel, kes meie kehas toimetavad, on organismile tohutu mõju. Kehahormoone toodavad kaheksa suuremat endokriinnääret, mis kontrollivad tujukõikumisi, energia langust või tõusu ning otsustavad suguelu ja isegi lihastoonuse üle.

Mida saad teha sina, et soodustada oma hormoonide tasakaalu ja parandada oma elukvaliteeti? Õnneks on sellele küsimusele vastus olemas ning kui eelnevas kahes hormoonideloo osas (avaldatud Talv 2015 ja Kevad 2016 ajakirjades) keskendusime peamistele niiditõmbajatele sinu kehas, siis järgmisena võtame ette erinevad eluvaldkonnad.

VASTUPIDAVUS JA SOORITUS

Kui su hormoonid on tasakaalus, siis sa pakatad energiast, mõtted on selged ja keskendumisvõime suur, lihased reageerivad treeningkoormusele ja on toonuses ning lisakilod ei kimbuta. Kuid isegi väiksem tasakaalu kõikumine võib tekitada tunde, et sa ei tunne ennast lausa ära.

 

ARENDA TUGEVUST

Samal ajal kui sa trenni teed ning oled väljastpoolt üleni higiga kaetud, toimub ka sinu sees nii mõndagi. Nn jooksja kaifi seisund, mis tekib pärast intensiivset pingutust, on insuliini, glükagooni, kortisooli, kasvuhormooni (HGH), adrenaliini ja noradrenaliini askeldamise tulemus ja töövili. Nemad tõmbavad ainevahetuse käima, mis paneb lihased kasvama ja rasvad põlema.

VÕTA APPI RASVA PÕLETAVAD HORMOONID

Insuliin on kõhunäärmehormoon, mis reguleerib rasva ja süsivesikute ainevahetust. See langetab veresuhkru taset, kuid võib liigse veresuhkru ladestada rasvana, selle asemel et seda energiaks kasutada. Piisavalt madal veresuhkru tase põhjustab glükagooni tootmist, mis tõmbab rasvkoe vabadest rasvhapetest (FFA) tühjaks. Lihtsustatult: kui tahad põletada rasva madala intensiivsusega kardiotrenniga, peab su veresuhkru tase olema madal – väldi süsivesikute tarbimist 30–45 minutit enne trenni.

Täispikkuses lugu Suvi 2016 ajakirjas – telli ajakiri SIIT!


slimming-ad kalev_filmi

Leave a Reply