KUI TERVISLIK ON SINU TALJE ÜMBERMÕÕT?

posted in: TERVIS, TOITUMINE, TREENING, Uncategorised | 0

Teed usinalt iga päev ja rutiinselt sama kava, et vormida ideaalne kõhujoon? Tulemused pole visad tulema? Miks aga tegelikult tuleks taljepiirkonna vormi ja tervisele nii suurt tähelepanu pöörata? Sest keskkohta ladestuv rasv on eriti tervisevaenulik, kuna nii kannatab mitte ainult su kehavorm, vaid ka siseorganid ja nende talitus. Rasvade ladestumine kõhule on naistel seotud naissuguhormoonidega, sest loodus lausa vägisi ajab sinna rasvavarud kokku. Võitlus looduse vastu on raske, kuid piisavalt pingutades saavutad kindlalt edu! Ning ära unusta, et tugev lihasvöö aitab veelgi hoogsamalt rasvakihti kõhult sulata.

KUI TERVISLIK ON SINU TALJE ÜMBERMÕÕT?
Sinu keskkohal on sulle palju öelda. Võta kätte mõõdulint ja „kuula“ oma talje üle – aseta mõõdulint oma kõhu ümbermõõdu arvutuseks naba kõrgusele.

TULEMUSTE HINNANG:
Tulemuse järgi leiad hinde pallide järgi (koostatud naistele)

cm            <73           73–79      80–87      88–95      >95
Hinne          5                4             3                2                1

1 – liialt suur
2 – suur
3 – keskmine
4 – hea
5 – väga hea

Mitte vähem tähtis on ka talje ja puusa suhe.
Talje ümbermõõtu mõõdetakse välja hingates kõhu kõige kitsamast kohast naba piirkonnast või veidi kõrgemalt, puusa ümbermõõtu aga kõige laiemast kohast. Talje ja puusa keskmiseks normväärtuseks loetakse naistel suhet alla 0,94.

Naiste hindeskaala
Vanus                 20–29                        30–39                        40–49                  59 +
Halb                  0,94 ja üle             0,96 ja üle               0,99 ja üle              1 ja üle
Rahuldav         0,90–0,93                0,92–0,96                0,95–0,98              0,98–1
Keskmine        0,85–0,89                0,87–0,91                0,90–0,94               0,93–0,97
Hea                   0,80–0,84               0,80–0,86               0,82–0,89                0,86–0,92
Väga hea          0,74–0,79                0,75–0,79                0,76–0,80                0,79–0,82
Suurepärane      < 0,74                        <0,75                      < 0,77                   < 0,79

Kuid…isegi kui sa teed sadu keretõsteid, ei ole tulemuseks ideaalne piht, kuid läbimõeldud ja hästi ajastatud treeningkava koos vastava toitumisega kaotavad tõrksa rasva ja vormivad ihaldatava kõhujoone. Kõhulihased ei paista välja, kui kõhu peal on rasvakiht – ilusa keskkoha saavutad ainult õiget toitumist, kardiotreeningut ja kõhulihaste jõuharjutusi kombineerides. Kui sa oled põhilisi kõhulihaste harjutusi tehes juba tugevamaks läinud, siis mõtle rasvapõletusele ning paraku ei ole rasvapõletus kunagi lokaalse iseloomuga, vaid hõlmab kogu keha. Abi võid saada raamatust “101 Rasvapõletuse trenni- ja dieedistrateegiat”, kus leiad nii treenimise kui ka toitumise soovitusi ja sobivaid kavasid.

plagu-FB

 

Leave a Reply